Focarul de COVID-19 și criza în piața hotelieră

Încă de la începutul lunii martie 2020, focarul de coronavirus COVID-19 a infectat aproape 100.000 de oameni, a luat peste 3.000 de vieți și s-a răspândit în peste 70 de țări din afara Chinei, de unde își are originea virusul. Întrucât aceste numere vor continua să crească în săptămânile următoare, impactul perturbator asupra industriei globale a turismului va fi durabil și semnificativ.

Vezi mai jos: statistică focar COVID-19, China.

No alt text provided for this image

Hotelurile din regiunea APAC, afectate pentru prima dată de COVID-19 au fost cele care s-au bazat pe un număr mare de turiști chinezi, cum ar fi Vietnamul care a suferit în urma restricțiile de călătorie impuse de China. Administrația Națională a Turismului din Vietnam a estimat că sectorul său turistic va scădea cu aproximativ 5,9 miliarde de dolari ca urmare a restricțiilor de călătorie COVID-19.

Acum, COVID-19 s-a extins și pe piețele turistice majore la nivel mondial, precum Italia și centre de afaceri regionale precum Singapore și Coreea de Sud. Drept urmare, industria hotelieră riscă să se confrunte cu o criză nu doar datorită restricțiilor de călătorie instituite pentru turiștii chinezi, ci și în datorită restricțiilor impuse în toată lumea.

Vezi mai jos: statistică focar COVID-19, Italia.

No alt text provided for this image

Vezi mai jos: statistică focar COVID-19, Europa

No alt text provided for this image

Informațiile, analiza și planificarea sunt esențiale pentru hotelierii care se confruntă cu condiții dificile de exploatare – în special atunci când se confruntă cu o problemă precum COVID-19.

Vezi mai jos: statistică focar COVID-19, Dubai.

No alt text provided for this image

Deci, ce putem învăța din încetările anterioare și ce trebuie să luăm în considerare pentru a ne proteja afacerile?

Impactul pe piața hotelieră APAC

În martie 2003, virusul sindromului respirator sever acut (SARS) s-a răspândit în regiunea Asia-Pacific, provocând perturbări pe scară largă. Izbucnirea SARS a avut un impact semnificativ asupra industriei turismului din cauza restricțiilor de călătorie și a anulărilor de rezervare. Deși răspândirea SARS a fost rapid și a ținut 4 luni, piața turistică s-a redresat în 18 luni. Recuperarea completă a pieței a durat peste 24 de luni. Fiecare piață hotelieră s-a recuperat din SARS într-un ritm diferit, în timp ce unele destinații precum Thailanda a fost în cădere liberă pe parcursul a cinci luni, din martie până în iulie, întrucât gradul de ocupare pe piață a coborât sub nivelul de 30% în anul 2003”, înainte de a se redresa.

Vezi mai jos: statistică focar SAR

No alt text provided for this image

Cât timp va dura răspândirea COVID-19, va influența direct piața hotelieră globală. Govinda Singh, directorul executiv al serviciilor de evaluare și consultanță la Colliers International, a declarat despre piața din Singapore că, „dacă focarul va dura oriundeîn lume între trei și șase luni, gradul de ocupare al camerei ar putea scădea cu cel puțin 15 % cu impact în anul 2020“.

Cât de rapid se va recupera sectorul hotelier regional de la COVID-19 va fi direct legat de eficacitatea măsurilor de izolare. Cu cât virusul se răspândește mai rapid, agențiile de turism online și offline dar și industria hotelieră regională va superi mai mult.

Deși se confruntă cu un nivel scăzut al ocupanței ca urmare a anulărilor călătoriilor, hotelierii, nu ar trebui să intre în panică!

Rata de ocupare a oaspeților poate încetini în toate regiunile atunci când se confruntă cu o problemă precum COVID-19, dar ar trebui să fim pozitivi și să folosim acest timp pentru evaluarea angajaților, pentru refacearea KPIs și pentru a modifica business planul.

Hotelierii nu ar trebui să pună în aplicare nimic ce ar putea regreta mai târziu – cum ar fi reduceri dramatice de prețuri pentru a atrage oaspeții. Mai degrabă, ei trebuie să aibă o viziune pe termen lung a ceea ce este mai bun pentru afacerea lor.

Cum putem face față lipsei de cere în piață?

Pentru a ajuta la înțelegerea gradului în care COVID-19 va avea impact asupra unei proprietăți sau a unui grup, hotelierii trebuie să evalueze mai întâi poziția lor și să dezvolte planuri la nivel corporativ și de proprietate. Hotelierii cu majoritatea afacerilor lor provenind de pe o piață de călătorii (cum ar fi China, Italia, Franța, Germania. Spania) trebuie să-și diversifice activitățile de marketing pentru a atrage noi clienți. Este important atunci când abordăm impactul COVID-19, ca lanțurile hoteliere să se bazează pe un portofoliu echilibrat la nivel global pentru a diminua impacturile negative într-o țară sau alta.

Pentru hotelurile individuale, primul impact al COVID-19 este simțit printr-o creștere a anulărilor clienților atât pentru cazare, cât și pentru evenimente. Pentru solicitările de anulare vă recomand să oferiți oaspeților de diferite opțiuni, cum ar fi o notă de credit (pentru rezervări viitoare ) sau pachete de bun venit pot ajuta la păstrarea clienților pe termen lung. Pentru întâlniri și evenimente, hotelierii ar trebui să ia legătura cu organizatorii evenimentului pentru a amâna evenimentul în loc să accepte anulările directe.

Grupurile hoteliere ar trebui să-și revizuiască în detaliu mixul de afaceri și piața sursă. Prin efectuarea unei evaluări a tuturor produselor, unde se află pe piață și a surselor demografiei lor de piață, hotelierii pot începe apoi să evalueze amploarea generală a impactului.

De exemplu, un lanț hotelier din România care se adresează călătorilor autohtoni va vedea un impact mai mic asupra fluxului de venituri pe termen scurt. Cu toate acestea, o stațiune din sud-estul Asiei, care în mare parte se adresează turiștilor chinezi, va simți probabil impacturile imediate ale COVID-19. Odată conștienți de locul în care afacerea ta este poziționată geografic și demografic, poți continua să dezvoltați o campanie de marketing rapidă pentru a crea noi stimulente pentru călătorii de pe piețele alternative.

Adaptarea previziunii cererii și a strategiei de stabilire a prețurilor

În toată regiunea, majoritatea hotelierilor vor experimenta o stopare a noilor rezervări pe următoarele 30 de zile ca urmare a restricțiilor de călătorie impuse de stat. O reacție la un astfel de scenariu este scăderea tarifelor pentru a încerca să stimuleze gradul de ocupare, dar acest lucru nu este recomandat dintr-o multitudine de motive.

Întreruperea pe scară largă a piețelor globale de călătorii ca urmare a COVID-19 va duce la o scădere generală a cererii disponibile, ceea ce o va face mai puțin sensibilă la prețuri – cererea este mai puțin probabilă să crească în aceste perioade reducând tarifele.

Reducerea tarifelor nu va crește gradul de ocupare dacă consumatorii sunt blocați de interdicția de călătorie.

De asemenea, trebuie amintit că, în timp ce reducerile de prețuri pot oferi o scurtă creștere a volumului, ele pot duce, de asemenea, la durere pe termen lung pentru orice hotel care urmărește această strategie. Hotelurile care își reduc prețurile în fața unei încetiniri a pieței se pot confrunta cu provocări semnificative atunci când piața își va reveni.

Hotelierii trebuie să ajusteze prețul în mod sensibil. Aceștia ar trebui să monitorizeze tendințele de preț ale altor hoteluri din setul competitiv. Eu vă sfătuiesc să acordați o atenție deosebită setului competitiv prin verificarea rapoartelor de la serviciile oferite până la strategia tarifară. Un sistem avansat de gestionare a veniturilor va ajuta hotelierii să ia cea mai bună decizie cu privire la modificările și promoțiile prețurilor.

Controlul costurilor

Atunci când rezervările scad, este important să controlați costurilor pentru a asigura un cashflow sănătos. Cu toate acestea, hotelierii ar trebui să fie atenți să planifice toate acțiunile de reducere a costurilor pentru a se asigura că activitățile pe termen scurt nu afectează oportunitățile de afaceri și valoarea brandului pe termen lung.

Previziunile exacte ale cererii furnizate de un sistem automatizat de gestionare a veniturilor pot îmbunătăți considerabil programarea forței de muncă a unui hotel, contribuind la reducerea situațiilor de suprasolicitare în fața cererii scăzute și la reducerea costurilor. Odată ce datele de prognoză a cererii sunt puse la dispoziție, managerii de personal pot determina care zone sunt cele mai afectate de numărul de oaspeți cazati în hotel. Ocupanța hotelului poate influența direct nevoile de housekeeping, numărul de personal necesar în recepție, numărul ospătarilor necesari în restaurante sau reducerea achiziției de produse alimentare în funcție de numărul prevăzut de rezervări.

Pregătiți-vă pentru revenire

Deși răspândirea COVID-19 are un impact direct asupra rezervărilor viitoare ale multor hotelieri, nu este un scenariu atât de dramatic. Hotelierii ar trebui să folosească această situație ca o șansă de a-și reevalua afacerea – încetinirile pot fi un moment bun pentru a vă antrena oamenii și pentru a vă revizui planurile de investiții pentru succesul pe termen lung. În plus, atunci când se vor sfârși interdicțiile de călătorie, rezervările vor crește, iar hotelierii vor avea oportunități de a atrage noi clienți de pe noile piețe.

Afacerile proactive preiau conducerea

Având în vedere impactul COVID-19 asupra sectorului hotelier regional, este esențial ca proprietarii de proprietăți să își dezvolte și să-și revizuiască planul strategic de urgență.

Hotelierii trebuie să creeze un portofoliu echilibrat de piețe sursă pentru a reduce riscurile de pierdere a profitului și a ajusta strategia de prețuri în mod sensibil atunci când situația se schimbă.

Cu un plan pentru asigurarea cashflow-ului, cum ar fi strategiile de stabilire a prețurilor și controlul costurilor, împreună cu investițiile în oportunități viitoare prin formarea personalului și posibile modernizări ale proprietăților, hotelierii vor câștiga un avantaj competitiv atunci când piața se va recupera total.

𝙎𝙛𝙖𝙩𝙪𝙡 𝙢𝙚𝙪: 𝙎𝙩𝙖𝙮 𝙨𝙩𝙧𝙤𝙣𝙜. 𝙎𝙩𝙖𝙮 𝙘𝙖𝙡𝙢. 𝙎𝙩𝙖𝙮 𝙨𝙢𝙖𝙧𝙩. 𝙎𝙩𝙖𝙮 𝙝𝙚𝙖𝙡𝙩𝙝𝙮.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.